Fraktpolicy
Köp- & leveransvillkor
Här får du information om vad som gäller när du som konsument handlar på vår hemsida www.zweed.se. Du som kund är självklart det viktigaste vi har och därför vill vi göra våra villkor så förmånliga för dig som möjligt. Exempelvis erbjuder fri frakt till trottoarkanten vid alla beställningar över 990 kr inom Sverige.
Leveransvillkor
Det är viktigt för oss att leveransen av beställningar är snabb och smidig vid varje köp. Alla varor som finns i lager skickar vi därför omgående om inget annat är överenskommet. I Sverige sker våra leveranser med vår samarbetspartner, LGT-logistics. Tillsammans med dem kan du också beställa inbärning eller inbärning med montage.
Priser
De priser du finner på vår handelsplats är aktuella priser inkl 25% moms. Momsen redovisas i ordersammanställningen tillsammans med eventuella fraktkostnader innan du bekräftar köpet. Ändras momsen förbehåller vi oss rätten att ändra priserna motsvarande.
Transportskador
Vi vet känslan när man tagit emot sin order och längtar efter att äntligen få packa upp den. I de allra flesta fall blir det bara bättre när man öppnat paketet – men skulle det vara uppenbart skadat ber vi dig kontakta oss så snart du kan. Vi förstår hur det känns när ens nya efterlängtade möbel inte kom fram i perfekt skick och hjälper dig alltid med en personlig lösning. Meddela gärna budet eller ombudet och fyll i vårt formulär, eller skriv till oss på hello@zweed.se. Vi hjälper dig självklart hela vägen.
Kontrollera leveransen
Vid leverans skall godset alltid kontrolleras. Avvikelser (godsskada, emballageskada, saknat kolli) skall noteras på frakthandlingen och signeras av chaufför och mottagare. Samma förfarande gäller vid hämtning av paket / gods hos oss i vår godsutlämning.
Observera att varorna inte får förflyttas eller användas innan reklamationsärendet är slutfört samt att emballaget sparas för besiktning.
Transportskada var observant
När du tar emot din leverans åligger det dig som kund att kontrollera varorna för skador innan du signerar leveransen. Inspektera yttre och inre emballage och kartonger eller annan förpackning som varorna kom i. Om paketet eller din vara är skadat ska detta noteras direkt på leveranssedeln och dokumenteras med bild och text. Då transporten sker via ett utomstående företag ansvarar vi inte för skador som uppkommit vid leveransen till dig som kund, men självklart hjälper vi dig i ärendet.
Dold transportskada
Vi synar våra varor innan emballering. Om emballaget inte har några synliga fel, men att varan ändå är skadad eller verkar ranglig kan det bero på en dold transportskada. Dolda transportskador förekommer oftast av platt fall, drop/tilt eller att något tungt tappats ovanpå godset.
Vid transportskada/dold transportskada fota följande:
- Yttre och inre emballage
- Medföljande fraktsedel från transportören
- Varan du mottagit med skadan
Utan bilder på dessa punkter kan vi ej gå vidare med transportskade-anmälan till fraktbolaget och reklamation kan inte godtas.
Beskriv ditt ärende och mejla bilderna tillsammans med ditt ordernummer till hello@zweed.se inom 24 timmar från mottagandet av varan. Detta hjälper oss att hantera ditt ärende snabbare.
Zweed måste anmäla skadan till transportföretaget inom 5 dagar. Du som kund måste därför rapportera skadan innan denna tid löpt ut för att kunna ansöka om ersättning. Skador ej rapprorterade i tid kan ej ersättas. Alla produkter som vi anser ha skadats under transporten kommer att ersättas kostnadsfritt så snart som möjligt. Behåll originalemballaget som varan kom i tills att ärendet är avslutat. Produkten får ej användas tills vidare.